Zorg elke dag voor een WOW-momentje

De naam van een van de grootste familiebedrijven van Nederland doet niet bij elke Nederlander meteen een belletje rinkelen. Toch werken er bij Facilicom Group maar liefst 32.000 mensen. ‘We zetten al jaren fors in op hostmanship. En dat loont’.

Onlangs scherpte Facilicom de eigen profilering aan: 'Samen werken aan een inspirerende leefomgeving voor iedereen'. Deze why betekent in de praktijk dat het bedrijf fors blijft inzetten op hostmanship. Want, zo stelt Van de Laar: ‘Schoonmaken, beveiligen en cateren zijn diensten waarvan elke opdrachtgever simpelweg verwacht dat je ze goed uitvoert.’ Onderscheiden wil Facilicom vooral door aan te sturen op het gedrag van eigen mensen die aan het werk zijn bij opdrachtgevers.

‘Dat kan ‘m in hele kleine dingen zitten. Iemand begroeten of de deur even openhouden bijvoorbeeld. Gewoon net iets meer doen voor een klant dan die van je verwacht. Zo zorg je elke dag voor een klein wow-momentje.’ Om iedereen op de werkvloer daarvan bewust te maken, investeerde het bedrijf de afgelopen jaren flink in training en opleiding.

Het artikel lees je hier op Facilitaironline.nl en hier op MT.nl.

Geert van de Laar, CEO Facilicom Group