2019 3sep

Trigion voorbereid op veranderend communicatielandschap in Nederland.

2019 3sep

KPN heeft vorig jaar al aangekondigd te stoppen met de ISDN1, ISDN2 en PSTN diensten. Per 1 september 2019 worden deze lijnen gefaseerd afgesloten. Deze veranderingen hebben ook grote invloed op klanten van Trigion binnen het veiligheidsdomein. De Trigion AlarmServiceCentrale is al geruime tijd bezig met alle voorbereidingen en is klaar om organisaties te ondersteunen bij deze fasering.

Binnen de voorbereidingen heeft de AlarmServiceCentrale contact gezocht met alle stakeholders en dan met name de installatiepartners, zoals ook Security Managenement aangaf in het artikel 'ISDN stopt per 1 september'. De rol van de installateurs is essentieel om de dienstverlening voor de klanten te waarborgen. Voor systemen die zijn aangelegd en melden over een ISDN1, ISDN2 of PSTN aansluiting levert dit na de stopdatum problemen op met het doormelden van storingen of alarmen. Deze systemen dienen dan ook voorzien te worden van een andere verbinding en/of overdrager. Middels deze samenwerking met verschillende stakeholders kunnen we klanten vanuit beide kanten benaderen en helpen met de overgang naar een nieuwe verbinding en/of overdrager.

Als u vragen heeft of dit ook voor u in de komende tijd problemen kan geven, neem dan contact op met uw installateur en/of bekijk een voorgaande telefoonrekening. Op deze rekening worden deze verbindingen specifiek benoemd.