201616mrt

Nieuw uniform voor beveiligers Trigion

201616mrt

Trigion is gestart met de uitrol van een nieuwe kledinglijn voor zijn ruim 7.000 medewerkers in Nederland. Deze uitrol vindt gefaseerd plaats,  uiterlijk eind 2017 beschikken alle medewerkers over de volledige nieuwe kledinglijn. 


Couterier Mart Visser stond aan de basis van het ontwerp

Al in 2012 presenteerde couturier Mart Visser het ontwerp voor de bedrijfskleding voor 30.000 Facilicom medewerkers. Niet eerder ontwierp de couturier voor één opdrachtgever de bedrijfskleding in deze aantallen en met zo’n publieke en maatschappelijke zichtbaarheid. De modeontwerper baseerde zijn ideeën op een uitgebreide enquête onder medewerkers naar draagcomfort, representativiteit en beroepsfunctionaliteit. 

Hostmanship: een bewuste keuze

Voor Facilicom is de uitstraling van medewerkers al jaren een belangrijk onderdeel van de dienstverlening en de cultuur van de onderneming. Met de nieuwe kleding wil Facilicom zich verder profileren als aantrekkelijk werkgever en de professionele uitstraling naar opdrachtgevers vergroten. Mart Visser tijdens de presentatie van de ontwerpen: ‘Ik ontwerp geen bedrijfskleding, maar kleding voor een bedrijf. Daarom heb ik me bij de schetsen heel goed verdiept in de wensen van de Facilicom medewerkers zelf. Zij weten tenslotte het beste wat prettig is als het gaat om het dragen van materialen in verschillende seizoenen, de pasvorm, het kleurgebruik en niet te vergeten de functionaliteit.  Volgens Geert van de Laar, concerndirecteur facilitaire bedrijven Nederland, krijgen medewerkers meer plezier en motivatie in hun werk als ze er goed uitzien, hun bedrijfskleding lekker zit en tegelijkertijd praktisch is. ‘Als onze medewerkers er verzorgd en professioneel uitzien, dan stralen ze dat ook uit. Opdrachtgevers , gasten en medewerkers zullen zich om die reden alleen al meer welkom voelen’.

Beveiligingsorganisatie Trigion start uitrol

De nieuwe kledinglijn voor Facilicom medewerkers is de afgelopen jaren gefaseerd uitgerold, met name nieuwe en compacte bedrijfsonderdelen zijn getransformeerd. Na uitgebreide functionaliteitentests en passessies is Trigion, de grootste divisie binnen Facilicom, met ingang van 1 april 2016 gestart met de uitrol van de nieuwe kledinglijn voor zijn ruim 7.000 medewerkers. Deze uitrol vindt gefaseerd plaatst, waarbij betrokken beveiligingsmedewerkers in eerste instantie een deel van het nieuwe basispakket ontvangen, waaronder het nieuwe overhemd. Vervolgens wordt het complete uniform, eventueel aangevuld met objectgebonden items, per district uitgeleverd. Medewerkers van Trigion Services ontvangen op korte termijn direct al het volledige uniform.  Eind 2017 beschikken alle medewerkers over de nieuwe kledinglijn.