201722dec

iCentrale special van NM Magazine

201722dec

Onlangs verscheen de 3e editie van NM Magazine; hét vakblad voor netwerkmanagement in verkeer en vervoer, met daarin ruime aandacht voor het landelijk programma iCentrale.

Bediencentrales van provincies en gemeenten slimmer organiseren

Door de werkzaamheden in de centrales voor verkeersmanagement, parkeerbeheer, bruggen en sluizen, tunnelmanagement en stadsbeheer slimmer te organiseren, kunnen gemeenten en provincies flink besparen op hun exploitatielasten. Het landelijke publiek-private programma iCentrale werkte voor die effiencyslag de nodige producten en diensten uit. Een stappenplan voor prestatiegericht werken, een nieuwe bedienfilosofie, een technische blauwdruk, data-oplossingen en een eerste set iDiensten. Je leest erover in de iCentrale special van NM Magazine.

De menselijke maat van multidomeinbediening

In de iCentrale special bijvoorbeeld aandacht voor De menselijke maat van multidomeinbediening door auteur Eugène de Geus, managing director van Smartervision & projectleider namens de Trigion AlarmServiceCentrale. Hij werkte binnen het onderdeel ‘Centrale bediening en personeel’ in het programma iCentrale nauw samen met onder andere specialisten van Sweco & MAPtm.  

In vijf stappen naar een prestatiegerichte inrichting van centrale bediening

In NM Magazine ook het artikel In vijf stappen naar een prestatiegerichte inrichting van centrale bediening door auteurs Gerben Quirijns en Bettinka Rakic, respectievelijk projectmanager en Teamleider Tactiek in Verkeer bij Arcadis. Beiden werken samen met Trigion aan de eerste KPI-gestuurde verkeersmanagementcentrale van Nederland. In het najaar van 2017 hebben private operators binnen de provincie Noord-Holland de verantwoording gekregen voor de uitvoering van het tunnel én verkeersmanagement van de provincie. In 2018 wordt een volgende stap gezet; het combineren van tunnelmanagement en verkeersmanagement.

Trigion kijkt niet alleen naar vernieuwende oplossingen

Binnen het project Mobility, Safety and Smart Centres as a Service en het landelijke programma iCentrale geeft Trigion invulling aan zijn ambitie om veiligheid te creëren. Dit gaat verder dan het implementeren van standaard beveiligingsproducten en –diensten. We kijken niet alleen naar vernieuwende oplossingen, voor ons telt het resultaat. Met het creëren van veiligheid leveren we een belangrijke bijdrage aan een onbezorgd en veilig leven van mensen.

Meer informatie over Mobility, Safety and Smart Centres as a Service en het landelijke programma iCentrale is beschikbaar via website Maasandmore.com. Lees er ook over in het nieuwsbericht iDiensten enthousiast ontvangen tijdens tweede landelijke Summit dat we onlangs publiceerden op deze website.