Crisiscommunicatie

Mission Mode, een effectieve tool voor crisiscommunicatie

Communicatie is essentieel tijdens calamiteiten en crisissituaties. Meer dan eens blijkt geen sprake van een effectieve infrastructuur en een efficiënt proces. Met name binnen de AlarmServiceCentrale werkt Trigion steeds vaker met crisiscommunicatie-technologie van Mission Mode. Deze technologie blijkt uiterst effectief voor diverse opdrachtgevers van de AlarmServiceCentrale en is ook beschikbaar voor andere relaties van Trigion.

Verbeterde communicatie

Mission Mode is een web-based communicatieprogramma dat de communicatie- en informatie-uitwisseling rondom een incident verbetert. Dit gebeurt met het online Situatie Centrum - een virtueel commando- en controlecentrum - van waaruit wordt samengewerkt aan het beheersen van de situatie. Door netcentrische informatievoorziening kunnen betrokkenen sneller, maar ook doeltreffender reageren op de crisis, waar zij zich ook bevinden. 

Situatie Centrum

Als er een incident plaatsvindt, worden de leden van het verantwoordelijke crisisteam gealarmeerd via alle mogelijke gebruikelijke communicatielijnen. Alle respons wordt gevolgd en gelogd in het Situatie Centrum, een beveiligde webpagina of dashboard. Deze informatie is beschikbaar via ieder apparaat met een internetverbinding (mobiele telefoon, PDA, laptop, iPad, etc.). Iedereen met toegangsrechten kan de informatie raadplegen, relevante informatie toevoegen en/of voortgang melden op ieder gewenst tijdstip. Op deze manier is het hele team snel en volledig uitgerust om een crisis te managen en succesvol op te lossen. 

Mission Mode-technologie

De Mission Mode technologie is toegepast tijdens diverse (internationale) crisissituaties, waaronder orkaan Katrina in de VS, de aanslagen op de Londense metro en dichter bij huis bijvoorbeeld tijdens de vogelgriep. Mission Mode heeft zijn toegevoegde waarde in de praktijk uitgebreid bewezen. Meer informatie over de Mission Mode is beschikbaar via www.missionmode.com.