201613jun

Blog | ‘Soms moet je gas terugnemen en eerst laten zien wat je kan.’

201613jun

'Klanten in mijn segment moeten aan steeds meer eisen op het gebied van beveiliging en safety voldoen. Denk aan transportbedrijven of petrochemische plants in de havengebieden. Beveiliging in de traditionele zin - de beveiliger achter de balie - volstaat eigenlijk niet meer. Zaken als cameratoezicht,  elektronische toegangscontrolesystemen en datasecurity worden steeds belangrijker.


Beveiliging is dus een veel breder gebied geworden. In antwoord op deze ontwikkeling, biedt Trigion veiligheidsarrangementen aan, die toegevoegde waarde bieden aan de klant. Onlangs hebben we bij een klant in het havengebied een bestaand contract heel anders ingericht. In eerste instantie vroeg deze klant om meer beveiligers, maar na goed doorvragen bleek de échte oplossing van de problemen te liggen in een combinatie van moderne beveiligingssystemen ent een security-host die een stukje hospitality in de organisatie brengt. Het nieuwe contract is voor de klant niet alleen kostenbesparend, maar brengt tegelijkertijd ook de veiligheid én de klantvriendelijkheid van het bedrijf op een hoger plan.

Klantgerichtheid is het beantwoorden van de vraag achter de vraag van de klant. Het is overigens niet altijd zo dat de oplossing die wij voorstellen, meteen juichend wordt ontvangen. Soms moet je gas terugnemen en eerst aantonen wat je kan. Een securityscan door onze eigen bedrijfsrecherche Hoffmann biedt bijvoorbeeld vaak nieuwe aanknopingspunten voor een gesprek met de klant. Als beveiligingsexpert ben je weliswaar de professional op dat gebied, maar je moet niet betweterig overkomen. De nadruk moet altijd liggen op het samen oplossen van de problemen waar de klant last van heeft, wat hem bezig houdt  en waar hij met het oog op de langere termijn, last van kan gaan krijgen. Mijn ervaring is dat als klanten zien dat we bij Trigion heel goed weten waar we het over hebben, ze ook openstaan voor onze voorstellen gebaseerd op kennis, kunde en professionaliteit.

Kock van Erk, Klantdirecteur transport, logistiek en productiebedrijven Trigion