Aandacht voor de mens bij Siemens

Siemens, groot in o.a. de energiesector, de industrie en de gezondheidszorg en Trigion zijn een parnership aangegaan. In Nederland heeft Siemens circa 2.150 medewerkers, verspreid over verschillende locaties. Na een aanbesteding heeft Siemens Trigion gekozen als partner voor het creëren van veiligheid op drie van de locaties.

Toen het technologische bedrijf in september 2017 een aanbesteding aankondigde voor diverse beveiligingsdiensten, had Trigion al een goede relatie opgebouwd met de Siemens-locatie in Hengelo. Voor deze locatie verzorgt Trigion sinds 2016 de 24-uursbeveiliging en heeft zich in die periode kunnen bewijzen als een betrouwbare en actief meedenkende partner. 

De aanbesteding omvatte naast 24-uurs beveiliging op drie locaties (in Hengelo, in Zoeterwoude en op het hoofdkantoor van Siemens Nederland in Den Haag), ook de inzet van de Facility Service Desk (FSD) en receptiediensten. Met het voorstel sluit Trigion nauw aan bij de kernwaarden van Siemens: excellent, innovatief en verantwoordelijk. Door de lat voor zichzelf hoog te leggen en te zoeken naar creatieve oplossingen wil Trigion bijdragen aan het creëren van meerwaarde in het primaire proces en succes van zijn klanten. Het partnership met Trigion is geënt op het creëren van veiligheid zodat medewerkers, bezoekers en klanten van Siemens onbezorgd kunnen werken en veilig verblijven. 

Bij Siemens werkt al jaren een vaste groep van gewaardeerde collega’s op het gebied van veiligheid. Siemens wilde er zeker van zijn dat de winnende partij zorgvuldig om zou gaan met de overname van deze groep. Tijdens een presentatie over dit aspect van de aanbesteding kon Trigion goed laten zien hoe zij in de praktijk omgaat met het overnemen van personeel. Daarbij staat heel nadrukkelijk de mens achter de medewerker centraal. Dat betekent: persoonlijke contacten in een vroeg stadium, openstaan voor specifieke wensen en behoeften, duidelijkheid bieden en laten weten bij wie ze terechtkunnen bij vragen.

De opdracht van Siemens, die van start ging in maart 2018, heeft een looptijd van drie jaar.  Er werkt een team van twaalf medewerkers in Hengelo, vier in Zoeterwoude en negen in Den Haag.

En wat in theorie beloofd werd, maakte Trigion in de praktijk waar: bij aanvang van de opdracht stond een team van HR-mensen en leidinggevenden klaar om de integratie van oud-medewerkers in de nieuwe teams zo soepel mogelijk te laten verlopen. Alle medewerkers moeten zich welkom voelen, is het devies. Dat is goed voor henzelf én voor de kwaliteit van de dienstverlening.

Bron: Siemens